Wednesday, December 2, 2009

Persiapan kenduri




Meh kita saksikan acara-acara yang dilakukan sebelum kenduri tahlil pada hari raya Qurban yang lepas..jangan nak tido-tido pulak..baca entry ni sampai abes..penat taip..



Orang kuat yang duk sibuk-sibuk kat dapur prepare untuk kenduri. Dimana saya??kompemlah yang ambik kan gambo..


pompuan ni over je lebih..saya yang sedang memasak rendang ayam dipaksa untuk ambil gambo dia..konon-kononya dia la yang masak rendang tuh..eksen je lebih..



memandangkan dah ramai-ramai kat dapur dan berebut2 nak tolong masak,terpaksala saya berkorban mengambil tugas sebagai pengemas ruang tamu..susun-susun atur perabot dan juga mengelap lantai..diulang semula,lap lantai menggunakan tenaga empat kerat saya.teringat citer jepun Oshin..terbongkok2 lap lantai..



punyala kilat lantai saya lap sampi tahap tetamu-tetamu tidak percaya lantai tersebut dilap oleh seorang gadis yang cumil..mereka terharu sebab boleh nampak muka mereka sendiri di lantai..


*tips untuk hari ini:jika anda mempunyai lantai marble di rumah,jangan mengelap or mop menggunakan sabun lantai or apa saje jenis sabun.ia akan meyebabkan lantai tidak kilat.guna air biasa aje.hehehe


No comments: