Wednesday, December 1, 2010

Saya Dan Baby

Saya harus akui dan memang akui yang baby dan saya takde kimia.Bukan pegi kelas kimia la…maksudnya tak berapa nak ngam.Tak boleh nak buat status kat FB, “sedang bermain bersama baby” or “”mengasuh anak jiran”…so not me..hahahahaha.Saya hanya melayan anak-anak buah or anak sahabat karib dengan syarat baby tersebut harus montel dan gebu.Kalau kurus tak comel memang tak layan.Padahal semua baby kan comel..tengokla diri ini yang bukan saja cerewet mencari suami tetapi juga cerewet memilih baby..brrrrrrr.

Kalau dengan anak-anak buah pun layan ala-ala kadar jerr..kebanyakan diorang takut ngan saya…sebab apa??sebab saya tegas…lalalala.Memang tegas pun.Nk melentur buluh biar dari rebungnya dan saya jugak  tak makan rebung.Berbalik kepada cerita baby dan bukan rebung,kalau nak diikutkan saya takla garang sampai pukul-pukul ke hape..cuma tak layan jer.Tak reti mcmana nak layan.Tapi kalau setakat nak tukar pampers or buat susu saya boleh pulak.Yang tu takpe tapi jangan pas baby yang tetiba nanges tak henti-henti kat saya.Memang la tak tau nak buat apa.Memang hebat betul parent yang leh handel anak-anak menangis tahap nk kuar anak tekak…Syabas!!!!

 

148622_457672799310_722019310_5227487_4221189_n

 

Semenjak dua menjak ni…merujuk tahun ni kot..ati jadi lembut ngan baby.Rasa macam bessttt jerrr pegang-pegang diorang.Bau baby pun bestt..Dukung-dukung sambil lambung-lambung.Ohoiii…anak orang tu…idakla lambung tinggi sangat.arrgghhhh…apa-apa pun baby memang best.Tengok diorang memang mendamaikan.Menyejukkan jiwa.Padanla member saya Ayin asyik nak balik cepat sebab nak engok anak kalau stress sebab muka anak dia leh ilangkan stress..”Beb,anak ko memang leh ilangkan stress aku”

 

39609_457672734310_722019310_5227486_1303073_n

 

Jeles tengok rakan sebaya sedang mengkelek anak masing-masing…saya pulak masih mengkelek handbeg..pergghhh..tak best langsung.Nak baby..nak baby..!!!!!Sape yg nak buang anak tu past kat I meh…jangan letak kat tong sampah.Oh,sebelum nak ada baby kena ada suami dulu kan..pelik pulak pegang baby tanpa suami di sisi..huhuhu..I tak biasa tau..lalalala..

No comments: