Tuesday, March 2, 2010

Zaman Sekolah Menengah - Part 1



2010...emmmmm...
rupa-rupanya dah 10 tahun saya meninggalkan alam persekolahan..
tak rasa maacam 10 tahun pun..
rasa macam 9 tahun..hahaha..ok ok..lawak bodo..jangan gelak..


class 1 kenanga..
class 2 mawar..
class 3 melati..
class 4 kemanusiaan 1..
class 5 kemanusiaan 1..


semua ada kenangan tersendiri..
rindu betul masa ingat-ingat balik..
Sekolah Menengah (P) Methodist Ipoh..
korang ingat lagu skolah lagik tak..??
aku ingat...
gler pe lupa lagu skolah..
tak cool lal beb..
pastu time tergila-gilakan boyband..
asyik dengan backstreet boys,nsync,911...
sape yg xda poster diorang dianggap paling tak cool...
pastu ada adegan nanges2 sebab takde kakak angkat..
kurang cerdik lagi time neh..memang perangai agak kurang memberansangkan..
saya skolah perempuan,so macam satu tradisi mesti ada kakak angkat dari tingkatan 5..
kalau dapat kakak dalam ketegori glemer,dikira bertuah...
kebetulan saya dapat kakak angkat dari ketegori femes amos...
bangga siottt...
jalan gi kantin pun kembang-kembang idong...





tingkatan 2 penuh dengan aktiviti club...
cakap club apa saya x penah masuk...
hoki,sofbol,bola baling,tenis..
KBDK,Putri Islam..semua ada...tapi celup2 jer..ikut kawan..
tapi Club paling hebat saya join ialah Editorial Board..
bangga tul dapat masuk club neh..
selain dari Librian n Prefect..Edi-Board jer yang ada hari khas untuk penganugerahan bagi ahli2..tak ramai pun yg dapat join..interviu je 3 tapisan tau..hehehe..
susah gler nak join club neh..
memang dari form 1 saya dah berangan nak jd member Edi-Board..
pakai colar batch tuh kira cam otai seh...
ooohh...apa ek adi-board neh??club ni yang adalah pembuat,pengusaha dan menerbitkan majalah sekolah kitorang "Our Argosy"..bukak-bukak page depan jer muka ahli-ahli edi board terpapang megah sebelum muka-muka student lain...majalah sekolah ni dah berusia 85 tahun rasanya..standard ah kan kalau sekolah pun dah umo 100++..













kalau kawan-kawan pulak,saya jenis lembab sket nak cari kawan..
pemalu la katakan...hahahaha...
'Shafinas Badaruddin'
perempuan ni yang mula2tegur saya masa tingkatan 1...
masa tuh malu2 lagi...
pompuan yang cantik menegur saya yg agak nerd n boyish...
dalam ati..gler minah neh tetiba sengih kat aku..
pastu cakap banyak sampai naik meluat..tarik2 tangan lahh..
hellooo...i malu ok..hahaha
dia ubah saya utk menjadi seorang perempuan sejati..hahaha
dia jugak adalah paling rapat,paling faham pasal saya..
kitorang penah bercita2 nk blaja tinggi2 n kawen dengan orang kaya...gila punya cita2..sangat menakutkan...hahahha...tapi dia yang kawen dulu..
dah ada baby pun...


bersambung.....



No comments: