Thursday, January 28, 2010

Kecintaan Ku




Banyak benda yang boleh diungkapkan minggu ni.Sedih,terkejut,terharu,sesi mengalir air mata dan ntah apa-apa lagi.Pening fikirkan benda nih.Sebab tiba-tiba kan.Untuk dua tiga bulan kebelakangan,fikiran saya agak lapang.Entahlah.Susah nak ungkapkan.Fine,saya dah sebut perkataan "ungkap" dua kali.Huhuhu.Sila la sebut perkataan lain Cik Yana.


Saya memang dah tak berapa sihat pada Isnin lepas(25.1.2010).Dapat sms yang mengharukan macam tuh,terus jiwa saya bergelora badai kembali.oooohhh....Saya benci bila fikiran bercelaru macam tu.Saya nak marah tapi tak dapat.Saya cuma boleh menangis menangis dan menangis.Bila "dia" call, lagi laju deraian air mata ni.Huhuhu.Touching siotssss.Mencikkkk.Esoknya terus demam.hahahaha.Sakit badan dan sakit hati.Baru call,dah demam,kalau jumpa,pengsan terus kat mall.hahaha.Over seh.


Peristiwa pertama:Saya terlupa untuk membuang satu benda semasa kecintaan pertama saya masih di dalam hati.Saya sedang kemas-kemas purse, ternampak "benda" tuh dan terus terbit di hati "Ya Allah,aku terlupa nak buang nih".Semua benda yang ada kaitan dengan kecintaan pertama dah lama saya pulangkan kembali kepada kecintaan saya itu.4 tahun lepas sudah dipulangkan.Saya dalam proses untuk 'sembuh jadi tak boleh ada kenangan-kenangan tu.Tapi saya tertinggal satu benda yang di dalam purse neh( tertinggal or saja simpan??cakap betul-betul).Saya gunting kemas-kemas,cantik-cantik dan lurus-lurus.Sekemas,secantik dan selurus kecintaan pertama saya.Huh.Saya simpan dlm 'peti' dan buang dan tutup rapat hati ini.The End.











Peristiwa kedua:Kecintaan kedua,tak seindah pertama tetapi lebih realiti.Bohong la kalau cakap tak sayang tapi jodoh tak panjang.Mungkin ada salah silap di mana-mana.Saya tak tahu tapi sms yang saya terima membuatkan hati berbelah bahagi.Mungkin sampai sini jer.The End.


Kesimpulannya:Saya memerlukan masa yang lama untuk sembuh dari kecintaan pertama.Sekali dah melangkah kemudian terjatuh membuatkan saya takut untuk melangkah lagi.Dan kegagalan pada kecintaan kedua membuatkan saya tak berdaya untuk berdiri dan terus melangkah.Saya sangat sangat tak berdaya.Saya tiada sokongan tapi saya masih berpegang pada yang nyata."Ya Allah,bantulah hambamu ini".



6 comments:

zielalala... said...

bgsla gunting gambar tu..buang jauh2..i/allah lepas ni adala penawarnya..

ddyana said...

dah gunting n campak jauh2...purse tu pun nak buang skali..hahahaha

wienie said...

hmmmmmmmm...mmg ssh nak lupa apa yg pernah kita syg...so kita igt kan je apa yg kita BENCI sesgt pd yg kita syg tu...diulangi BENCI bkn bencinta ye cik yana...uhukkks

ddyana said...

nk bencinta jugak..hhuuhuu

Fathiha Zainal said...

My 1st love ended 3 yrs ago. Tp sy amek masa x lama nk ok blk. Just 1 week. Sbb ms tu bz dgn final exam. Huhu.. N after that terrible 1st love, serik nk bercinta lg, until now. Serik, serik dan serik. Ssh nk percaya lelaki lg dh.. :(

ddyana said...

fathiha,
mmg ssh nak lupa 1st love..cepat or lmbt je nak sembuh..tapi lama kelamaan tinggal kenangan sebab kita akan jumpa soulmate kita..taktau bila jer..hehehe