Friday, October 9, 2009

Kenangan-4u2c



Apa kena mengena tajuk tuh ngan entry neh??
ntah la..saja gatai tetiba teringat 4u2c..hehehe
paaanggg jugak Cik Yana neh..
adeh...




ok.ok..skang nak citer serius neh..
Saya ada baca kat beberapa blog kesah sedey diorang sebab dapat kad kawen dari Ex-GF/BF..
kebanyakannya berada dalam dilema samada nak pergi or tak majlis tuh..
saya pun ada kenangan tersendiri..
(skang kaitkan citer ni dengan lagu kenangan-4u2c)
kenangan taun lepas...tapi macam semalam jer berlaku..hehehe..ayat drama ahh..
lama jugak saya berfikir samada nak tulis or tak entry pasal ni..
takut ada beberapa orang yang terkecik ati or tersinggung..
saya taknak la nnti ada orang salah faham kononya saya tulis ni sebab nak meraih simpati..
saya jugak taknak putus sahabat..ampun ye akak dan adik..
ya rabbi..melalut dah cik yana nih..
yang penting,niat saya adalah untuk berkongsi cerita..so nnti sesape yang masih dalam dilema tuh, leh wat keputusan yang tepat..
saya jugak berharap supaya saya tak menangis masa tulis entr neh..hehehe..over..


Tahun lepas saya dapat jemputan untuk menghadiri kenduri Ex-Bf saya..
kakak dia jemput,mak dia jemput..hehehe.."dia" tak jemput..
Dalam dilema jugak nak pergi or tak..
hati teringin nak tengok dia bersanding..
dalam masa yang sama geram pun ada..
perasaan bercampur baur...
dah macam masak siakap 3 rasa pulak..hehehe..
Last minit nyer keputusan,saya call ika,ajak dia temankan..
manala tau kot-kot masa kat kenduri tuh,saya meroyan ke apa ke..at least ada kawan leh tolong kan..lagipun,kenduri ex saya tu jauh.. kat Terengganu..kompem kena tido 2 3 malam..


Macamana saya pegi,naik pe,tido mana tuh tak payah la nak citer ek..panjang pulak citer nye nnti..leh wat novel..cukup la korang tau, saya dan Ika ada la tolong serba sedikit sebelum majlis kawen tuh..gila kan!!!mana ada pompuan yang tolong persiapan kawen Ex-BF dia???hehehe..dah..dah..takyah sebut bebanyak kali,saya pun tak tau time tuh tengah meroyan apa ada ati nak gi menolong..takpe2..saya ikhlas..hehehe..kadang-kadang akan ada satu masa kita akan bertindak di luar fikiran kita...











Masa majlis pulak, baju saya n ika memang ikut tema..
macam famili pulak pakai sedondon..hehehe
meriah sket kan..
1st time saya tengok dia pakai baju melayu sebagai pengantin...
lutut menggigil,badan jadi lemah.
nasib tak pengsan u..hehehe
saya masihperasaan leh kawal lagi...rilek..cool..cool..
3 tahun break,saya rasa,saya cukup kuat dah...
tapi...
saya silap sebenarnya..
saya belum cukup kuat lagi...
saya betul2 tak kuat..
masa pengantin berarak,saya masih teguh berdiri depan pelamin..
konon nak gagahkan ati tengok dia bersanding..
saya nak tunjuk kat dia yang saya kuat..
siap pasang niat nak tangkap gambo dengan pengantin..
tapi bila saya nampak je pengantin jalan beriringan sambil berpegangan tangan sampai depan pintu umah menuju ke pelamin, air mata takleh tahan..dah nak merembes kuar dah...
trus saya lari naik atas,masuk bilik akak dia..
menangis..menangis..menangis...
saya pun tak tau berapa lama saya nangis..
yang saya sedar,tetiba Ika datang kat saya.Ika cari saya sampai dalam bilik..
nasib dia ada bagi semangat..
tq ika cayang..
tq sebab sentiasa ada di sisi orang masa tuh..
lama saya duduk dalam bilik...
sampai saya rasa betul2 ready nak berhadapan dengan pengantin..
rasanya sampai majlis selesai...
saya keluar bilik masa adik perempuan dia panggil ktorang makan..
masa tuh perasaan dah ok..
nasib la saya ni jenis nanges berejam2 pun,mata x bengkak..
ishh...beruk beno menangis kat umah orang..
buruk perangai..


Bila difikir-fikirkan balik..
saya tak patut gi majlis tuh..
saya tak kuat sebenarnya..
jadi,pada sesiapa yang nak pegi majlis Ex-BF/GF,
make sure kena kuat dari segi fizikal dan mental..
baru boleh pegi dengan hati yang lapang dan tenang..
takdelah buruk perangai nak nangis2 time kenduri kan...
nasibla takde sape yang tau saya nanges time tuh..
malu i kalu ada orang tau..
hehehe...


harap-harap saya tak perlu lagi g majlis kawen dengan keadaan dan perasaan macam ni..
sesak nafas dibuatnya..


(saya dah ok skang!!!namo nanges2 lagi..kena kuat dan tabah baru leh dapat boipren baru...hehehe...olo..ollloooo...ollloooo...ngada ngadanya...lempang skali pipi sendiri meh..)



bintang kecik:mintak maaf skali lagi kalu ada yang tak suka cite macam ni...cuma nak berkongsi pengalaman...


3 comments:

wienie said...

i pun rasa sedey tahap maximum...:(

rafiqa sari said...

Mmg sedey la masa tu.. cian kt Yana... tp nk gelak pun ada, kata kuat!!! alih2 menangis, mcm Filem hindustan masa tu, kalau ada babak ni dlm filem,rasanya jadi babak menyiat hati la kot!!! huhuhuhu....
yang ado.. dah x do jodoh nk buek camno....

ddyana said...

winie & ika,
sedih,menyayat ati tapi klako pun ada sbb buruk beno nanges kat umah orang..wat malu ajo..hehehe