Monday, August 24, 2009

Dedi demam






dedi tetap ceria walaupun demam





sian my dedi..dah 2 hari demam tahap 38 darjah celcius..
arini (Ahad) baru ok sket..
ni nak citer peristiwa masa gi Hospital Ampang.
masa 1st day demam bersamaan ari khamis lepas,trus bwk g Hospital Ampang sbb nampakk cam teruk sangat(dalam hati mintak2 la bukan H1N1)...
nasib sepupu saye Shahna de Great ada umah,so dia yang tolong bwkkan keta..memandangkan keadaan kelam kabut,ktorang g hospital dengan berbaju tido..masa tu dah tak pikir serabai ke apa,yang penting dedi dapat dirawat dengan kadar yang segera.Sampai hospital memang berniat nak g emergency ajo tapi rupanya pihak hospital dah siapkan tempat khas bagi sesape yang demam...ini sudah bagus..xyah la kena tggu lama kan..tengok yang ada dalam bilik tu pun tak smpi 10 orang..saye trus g register nama dedi dan kami menunggu penuh kesabaran..10 minit tunggu,nama dedi dipanggil untuk diperiksa oleh pegawai kesihatan dulu..tekanan darah,suhu badan n etc mesti di cek b4 jumpa doc..saya sempat intai dalam bilik doc and ada 3 orang doc yang bertugas kat dalam(sebenarnya bukan bilik,cuma diorang letak tirai jer untuk memisahkan waiting room n bilik doc..so saya leh nampak diorang watpe kat dalam kecuali tirai ditutup rapat)..45 minit lepas tuh,baru dipanggil untuk mengadap doc..fuuh..lama kan padahal x la ramai orang yang tunggu..dah mengadap doc n dedi disoal siasat tentang latar belakang penyakit,leh lak doktor tu cakap xda nurse yang nak ambik darah untuk dibuat.nurse yang paling teror amik darah dah balik umah..maybe yang tinggal kat situ sumer nurse yang tak reti wat keje..pastu ayat yang paling xleh bla skali dikeluarkan oleh doc tuh, "nanti kalau pakcik rasa-rasa sesak nafas,datang hospital balik ek"...wadahel leh lak doc tu cakap mcm tuh...ayo yo..kiranya masa ktorang sejam lebih duk situ membazir ajo...saya dah agak berasap kat situ...panas jer ati..memang doc bukan tuhan yang ada kuasa untuk menyembuhkan..saya pun akan faham demam ni bukan serta merta akan baik kalu makan ubat tapi sebagai doc,bukan ker diorang kena bagi nasihat tentang apa yang perlu dielakkan terutama dalam situasi sekarang yang ada macam2 penyakit...


kenapa saya pergi hospital kerajaan??
1.hospital panel mak saya tidak trima pesakit2 yang ada simtom2 H1N1 ini..kalu tak saya dah g glenegles Ampang.
2.dedi saya alah dengan ubat berunsurkan heroin n steroid n kebanyakan klinik tidak ada ubat untuk special case ini..panadol pun dia xleh makan so hospital adalah tempat yang terbaik untuk dia rujuk.
3.sayapenah dirawat di Hospital Ampang n servisnya baik berbandng HKL.tak sangka pulak kali ni pergi servis diorg langsung tak memuaskan..




sebab dedi saya ada special case ni lah dia cakap nak dirawat hospital kerajaan dan bukannya di klinik swasta tapi akhirnya balik umah dengan perasaan hampa,panas ati(saya sorang jer yg panas ati,dedi rilek jer) n sebotol ubat batuk...huh...



1 comment:

wienie said...

oit!!!
masa ko g spital tu kes ko lain...
bkn mcm kes bapak ni...sbb tu lah ko dpt rawatan yg memuas kan...
emmm...so kita bole katogeri kan spital Ampang ni cuma suka rawat pesakit gurl je...hehehheeh(kena tukor name Spital Ampeh)